• 31/03/2008

Soltoppen familiebarnehage ligger i nærheten av Ørejordet. Virksomheten startet opp 15.august 2001. Familiebarnehagen er et pedagogisk tilbud til de minste barna i alderen 0-3 år. Eier av barnehagen Mona Henriksen, er selv assistent i barnehagen.

I nærmiljøet ligger det lekeplasser, naturområder, fotballbaner og sykkelbane. Barnehagen benytter seg av disse områdene til tur og hygge. Utfordringene er fint tilrettelagt på disse stedene. Familiebarnehagen består av en gruppe med 4 barn, dette gir et nært og trygt forhold både mellom barna og de voksne. Det er en myk overgang fra hjemmet til barnehagen og fra familiebarnehagen til stor barnehage.

En førskolelærer er tilstedet i barnehagen ca 5 timer i uken.

Eier av barnehagen driver oppdrett av hunder. Derfor kan det forekomme små endringer i årsplanen i forbindelse med oppdrettet.